Wiedźmin jest ogromną marką wykreowaną na świecie głównie za sprawą CD Projekt Red. Nie oszukujmy się: seria gier, a zwłaszcza trzecia część, tak spopularyzowała świat Wiedźmina, że dzisiaj możemy cieszyć się… papierowym RPG w świecie słynnych mutantów z mieczami!
Dzięki uprzejmości sklepu Mepel.pl mogłem przewertować strony potężnego podręcznika i przetestować kilka gadżetów.
PODRĘCZNIK
Po otwarciu pudełka moim oczom ukazała się masywna księga z naszym kochanym Geraltem na okładce. Już wcześniej miałem okazję trzymać podręczniki do RPGów, ale nie przypominam sobie, żeby któryś z nich był tak POTĘŻNY, a przy okazji dobrze wykonany. Można go śmiało kłaść na półkę jako ładnie wydaną książkę.
Na 336 stronach znajdziemy oczywiście wszystko, czego potrzebujemy. Wszelkie mechaniki, postacie, klasy, przedmioty, jakąś wstępną fabułkę i… bestiariusz! Tak, na samym końcu przywita nas spis potworów oraz innych przeciwników, którzy będą czyhać na nas podczas przygody. Wrażenie robią też, dołączone, mrożące krew w żyłach grafiki. Nie da się ukryć, że większość inspiracji jest wyciągnięta prosto z gier, ale to dobrze, bo pozwoli na łatwiejsze zaklimatyzowanie się nowicjuszom.
W swoim krótkim życiu mało miałem do czynienia z papierowymi grami fabularnymi. Ograłem kilka RPGów, ale żaden nie miał tylu mechanik i jednocześnie ułatwiaczy. Tutaj jest totalnie wszystko, od czarów i klątw przez rzemiosło, po techniki miłosne, romans i seks. Wszystko jest jakoś odgórnie ustalone, dzięki czemu znacznie ułatwi to sprawę naszemu Game Masterowi.
Dla graczy zostało przygotowane kilka tabelek z historiami, które zawierają jakiś wstępny origin story i pomagają w nawiązywaniu znajomości oraz rozwoju fabuły.
Największym, w moim mniemaniu, plusem jest to, że wszystko jest poważnie i klarownie przedstawione. Każde zaklęcie, broń, postać, przedmiot ma jakiś opisowy background lub dołączony cytat, co zwyczajnie pozwala wsiąknąć w świat przedstawiony. I, co zdecydowanie przyspiesza czytanie, nie są to wielkie poematy na kilkanaście stron, a jedynie krótkie przypisy. Oczywiście te teksty wcale nie oznaczają, że podręcznik czyta się wolno, a wręcz przeciwnie. Wszystko jest czytelne oraz skondensowane na tyle, aby dać jak najwięcej wiadomości w jak najmniejszej notatce.
Trudno doszukać mi się w tym minusów, ot bardzo dobrze skonstruowany podręcznik. Przechodząc dalej otrzymałem kilka gadżetów. Jedne usprawniają rozgrywkę, inne dodają immersji, a kolejne dodają mechaniki.
Książkę kupicie tutaj: >>KLIK<<
SMOK I KOŚCI
Na pierwszy rzut oka z pudła wyłania się kolejny karton, w którym mamy… smoka! Ale nie byle jakiego smoka, nie zwykłą figurkę, o nie. To potężna, drewniana wieża do kości.
W planszówki gram od małego i zawsze jest jeden i ten sam problem – odpowiednie rzucanie. Raz za lekko i trzeba powtarzać rzut, a raz tak mocno, że trzeba szukać kostek po całym mieszkaniu…
Idealnym rozwiązaniem jest nasz smok (pic. rel.), który, po wrzuceniu kości, tasuje je i „wypluwa”. Oczywiście w środku nie ma żadnego potężnego mechanizmu, ale są deseczki, które powodują obracanie sześcianów. Po „wypluciu” kostki lądują elegancko na tacce zamontowanej do naszego monstrum. Całość jest o tyle fajna, że nie musimy się martwić o oszukiwanie w rzutach, a cała konstrukcja wygląda nieziemsko i świetnie pasuje do wszelkich fantasy klimatów!
Dodatkowo dzięki Mepel.pl dostałem do rąk piękne kosteczki z dziwacznie narysowanymi, jakby wypalonymi, cyframi. Całe są białe, a do tego wyglądają odrobinę, jakby były stworzone z kwarcu. Stylistyka przywodzi na myśl jakieś przyrządy w akademii magicznej czy coś w tym stylu. Kości dostaniecie tutaj >KLIK<, a wieże, kubki i tacki tutaj >KLIK<. Polecam zajrzeć, bo asortyment jest naprawdę mega ciekawy!
MAPY, PLANSZE, FIGURKI, I INNE…
Przyjemną rzeczą, która zdecydowanie ułatwia i urozmaica rozgrywkę, jest ścieralna mapa lub plansza. Ja, dzięki uprzejmości sklepu Mepel, mogłem je przetestować (a właściwie będę mógł – patrz na kategorię ROZGRYWKA) i, muszę powiedzieć, że to niezła frajda. Te sprytne maty zawierają na sobie wydruk jakiegoś terenu lub powierzchni (jezioro, plaża, podłoga zamku, polana itp.) pokryty kwadratami. Ma to pomóc w organizowaniu walk podczas naszego RPGa. Sprawi, że potyczki będą bardziej taktyczne. Do tej pory albo ignorowaliśmy z ekipą wszelkie zasady dt. odległości i przeszkód, albo robiliśmy to „na czuja”. Teraz możemy wszystko rozgrywać z przepisami i, co najważniejsze, strategicznie! Ja osobiście korzystałem z książki zawierającej 24 grafiki, wielkości A4, dodające niesamowitej immersji. Można w niej rysować, mazać, kreślić, a to wszystko jest suchościeralne! Przecieracie planszę ściereczką i wszystko znika. Świetne, nie? Katalog z planszami kupicie tutaj: >>KLIK<<, a pojedyncze maty i plansze tutaj: >>KLIK<<
Ale po co nam taktyczna plansza, skoro nie mamy figurek? Ależ mamy! Mepel zawiera w swojej ofercie wiele fantastycznych „ludzików”. Większość służy do Dangeons and Dragons, ale są na tyle uniwersalne, że dadzą radę we wszystkich fantastycznych uniwersach. Ja, dzięki uprzejmości sklepu, dostałem do recenzji elfich oraz ludzkich wojowników, bardów i krasnoludzkich czarowników. Wykonanie miniaturek (mimo ich niskiej ceny) jest bardzo szczegółowe, oraz, co najważniejsze, solidne. Wszystkie są zapakowane w ładnych paczkach, które z chęcią postawiłem na półkę. Ciekawostka: są one przeznaczone również do malowania, a z tyłu pudełek znajdziemy przykładowe wzory. Kupicie je wszystkie tutaj, do wyboru, do koloru: >>KLIK<<
Aby jeszcze bardziej dodać realistyczności naszej rozgrywce, Mepel oferuje niesamowite stalowe monety z różnorakimi tłoczeniami. Wszystkie idealnie imitują prawdziwą walutę. Moje egzemplarze, jak widać na zdjęciu, po jednej stronie zawierają wartość „wiszącą” nad tarczami, a po drugiej grafikę jakiegoś smoka. Co ciekawe, pieniądze różnią się wielkością i kolorem w zależności od wartości bilonu.
Na koniec warto wspomnieć o sympatycznych zasłonkach, które mogą się przydać zwłaszcza dla Game Mastera, który chce ukryć przed graczami notatki. Chyba że gracze również mają jakieś rzeczy, którymi nie chcą dzielić się z innymi, droga wolna! Wszystkie są zrobione z tektury o określonym kolorze. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby dodać im jakieś fantastyczne grafiki!
ROZGRYWKA
Wszystkie powyższe przedmioty i gadżety (oprócz tego, że z chęcią użyje ich prywatnie) zostaną wykorzystane do nagrywanej rozgrywki RPG, którą zobaczycie na Youtube’owym kanale Flarrow.pl. Całe nagranie z sesji powinno pojawić się gdzieś na przełomie lipca i sierpnia. Planujemy również pokazać bloopery, czyli śmieszne momenty z sesji nagraniowej lub samych przygotowań, zatem jeśli będziecie mieli wolny wieczór przy drinku, herbacie czy lemoniadzie, to zapraszamy serdecznie do obejrzenia przyjaciół radzących sobie z Bruxami, Strzygami, Biesami oraz Babami Wodnymi w świecie Wiedźmina!
ZAPRASZAMY DO SKLEPU MEPEL.PL PO WSZELAKIE GRY PLANSZOWE I INNE AKCESORIA
Reklama