Tak szybko, jak pojawił się w kinach, reboot Hellboya wyreżyserowany przez Neila Marshalla opuścił kina na świecie.
Po zaledwie pięciu tygodniach w kinach film przestał być puszczany z powodu fatalnych zarobków kasowych. Według Box Office Mojo, Hellboy (2019) zarobił zaledwie 21,9 miliona dolarów w pięciotygodniowym biegu. W weekend otwarcia o wartości 12,05 mln $ film zakończył się mnożnikiem kasowym 1,81x, wystarczającym, by zmusić kadrę kierowniczą do dreszczy. Nie tylko to, ale film podobno miał budżet produkcyjny w wysokości 50 milionów dolarów, co oznacza, że film prawdopodobnie stracił studio co najmniej 28,1 milionów dolarów, nie licząc reklam.
Natomiast oryginalny Hellboy reżyserii Guillermo del Toro zarobił 99,32 miliona dolarów w ciągu swojej premiery kinowej. Sequel, również wyreżyserowany przez del Toro; Hellboy II: Złota Armia, zakończył się zarobkiem na całym świecie już 160,38 mln dolarów. Hellboy miał budżet produkcyjny w wysokości 66 milionów dolarów, podczas gdy Hellboy II zwiększył budżet do 88 milionów dolarów. Ten ostatni był nominowany do Oscara w kategorii najlepszego makijażu.
Napis na ścianie do ponownego uruchomienia Hellboya pojawił się, gdy recenzowano pierwszą usługę, szeroko oglądając film Neila Marshalla. Film otworzył się na zaskakująco niskim 9% wśród krytyków na Rotten Tomatoes, zanim ostatecznie wzrósł do i tak marnych 16%. Wynik publiczności utrzymuje się na poziomie 59 procent. Wkrótce po tym, jak krytycy zaczęli krytykować film, gwiazda Hellboya Milla Jovovich postawiła się na Instagramie w obronie produkcji.
Wszystko, co kładę się spać, jest takie: wszystkie moje najlepsze filmy zostały zatrzaskane przez krytyków. To naprawdę zabawne. Oszołomiony i zdezorientowany? Poważnie? Klasyczny film. Piąty element! Pomyślałbyś, że to najgorszy film, jaki kiedykolwiek powstał, jeśli czytasz recenzje w stylu Zoolander? Joan of Arc? Resident Evil? Nie idźmy w tę stronę nawet.
A wy daliście szansę tej produkcji i byliście w kinie, czy uznaliście, że film to kompletna klapa i strata czasu?
Reklama