Wywiad z S.J. Mueller’em(Associate Creative Director) na temat gry “DC Universe Online” został zamieszczony przez portal comicbookresources.com.
CBR News: W tym tygodniu “DC Universe Online” kończy 5 lat. Jak wasza gra rozwijała się przez te lata?
S.J. Mueller: Gra bardzo się rozrosła. Wydaliśmy 20 epizodów nowej zawartości, tym samym pozwalając graczom na poznanie historii Jokera, Hala Jordana i Wonder Woman oraz na eksploracje takich lokacji jak planeta Oa, Crime Alley w Gotham City, The Flash Museum w Central City i Nanda Parbat. Do początkowej 6 zestawów supermocy dodaliśmy kolejne 8 oraz wiele nowych funkcji i systemów takich jak system baz, który pozwala graczom na tworzenie takich siedzib jak Batcave czy Hall of Justice. Wydaliśmy także zbrojownie, które pozwalają na szybką wymianę kostiumów i opcji dotyczących supermocy między graczami. Mamy też system craftingu zwany R&D, który pozwala na modyfikacje uzbrojenie. Poza tym wprowadziliśmy też kilka innych fajnych rzeczy takich jak Survival Mode, wydarzenie sprawdzające oddanie naszych topowych graczy czy też tryp PvE, który daje graczom możliwość zagrania takimi ikonami DC jak Batman, Superman czy Wonder Woman w poszczególnych misjach do tego trybu. Przed dodaniem PvE gracze mogli wcielać się w te postacie, ale tylko w trybie PvP.
CBR News: W czasie świętowania piątych urodzin gry zapowiedzieliście 21-szy epizod, który ma być skupiony na “Legends of Tomorrow”. Dla tych, którzy nie wiedzą, jak działa system epizodów w waszym MMO?
S.J. Mueller: Epizody są dodatkami opartymi na fabule gry. Niedawno przeszliśmy do modelu miesięcznej subskrybcji, która oferuje 2 zestawy dodatków za $4 miesięcznie. Jeśli jesteś członkiem tego modelu, to zyskujesz dostęp do pełnej zawartości oferowanych epizodów.
CBR News: Oczywistym jest, że epizod “LoT” jest powiązany z nadchodzącym serialem telewizyjnym, który jest spin-off’em “Arrow” i “The Flash”. W jaki sposób nowy dodatek będzie nawiązywał do serialu?
S.J. Mueller: W pierwszej części epizodu 21 pod tytułem “The Final Piece”, wprowadzamy tajemniczego podróżnika w czasie, który tworzy zespół bohaterów na nagłą misję. Podobnie jak w serialu, ta tajemnicza postać rekrutuje bohaterów i złoczyńców. Epizod 21 zawiera: Hawkgirl, Hawkman’a, Captain’a Cold’a i Heat Wave'a, poza tym wprowadza też Atoma. Najfajniejszą częścią tego wszystkiego jest to, że w skład drużyny złożonej z bohaterów i antybohaterów, wchodzi także gracz. Oznacza to, że gracz po prostu stanie się częścią “LoT”.
CBR News: Najnowszy epizod jest inspirowany serialem, ale kostiumy bohaterów będą się różniły od tych serialowych. Czy jest ku temu jakiś powód?
S.J. Mueller: Tworzymy swoje własne uniwersum, które ma nasz własny styl oparty na designie z komiksów Jim’a Lee i chcemy pozostać sobą dla naszych graczy. Mamy dobre relacje z Warner Brothers i są momenty, w których inspirujemy się niektórymi aspektami wydarzeń przedstawionych w całym uniwersum DC. Taki moment, to chociażby nasz update modelu Supergirl mający zbieżność czasową z rozpoczęciem transmisji serialu. Koniec końców, jesteśmy swoim autorskim rozszerzeniem uniwersum DC i dążymy do tego, by nasz świat był głęboki i, żeby nie był zwykłą reprodukcją.
CBR News: Czy oznacza to też, że aktorzy z serialu nie będą podkładać głosu wirtualnym odpowiednikom ich postaci?
S.J. Mueller: Uwielbiamy seriale telewizyjne, ale dążymy do tego, by “DC Universe Online” było niezależne od nich. Nasza obecna obsada jest ekstremalnie utalentowana i przenosi postacie z gry do prawdziwego życia. Wraz z naszymi graczami, kochamy robotę, którą nasi aktorzy odwalili przez lata, więc nie szukamy nikogo na miejsce obecnego zespołu.
CBR News: Kogo pomysłem był epizod “LoT”? Czy było to coś co powstało jako pomysł wewnętrzny studia, czy coś co zostało zasugerowane wam przez DC?
S.J. Mueller: Pomysły pojawiają się z obu źródeł, ale ten akurat pojawił się u nas. Uwielbiamy rozmawiać o komiksach, filmach i serialach tak jak każdy. Opowiadałem jakim niesamowitym pomysłem jest mieszanka bohaterów i złoczyńców w “Legends of Tomorrow” i jak bardzo przypomina mi to naszą grę. To właśnie stąd wział się pomysł na ten epizod.
CBR News: Czy istnienie epizodu “LoT” oznacza, że możemy się spodziewać epizodu “Batman v Superman: Dawn Of Justice”, gdy film wejdzie do kin w marcu, a potem epizodu “Suicide Squad” w sierpniu?
S.J. Mueller: Uniwersum DC jest ogromne, więc jest z nim wiele roboty. Czasami zdarza się, że jest sens, by epizody odzwierciedlały obecnie toczące się wydarzenia w większym uniwersum, a czasami jest to niemożliwe, bo po prostu nie pasuje do naszych planów. Nasz zespół deweloperski jest naprawdę kreatywny i przez lata nadal tworzy świetną historię. Niektóre jej części inspirowane są komiksami, inne przez DC, a jeszcze inne po prostu naszą wyobraźnią. Obecnie nie mamy planów stworzenia epizodu opartego o "Batman v Superman: Dawn of Justice”. Gracze pytali o więcej zawartości z Superman’em i to jest nasz cel na ten rok.
CBR News: “DC Universe Online” jest obecnie dostępne na PC, PS4 i PS3. Macie plany, by wydać swoją grę na jeszcze innych systemach gamingowych?
S.J. Mueller: Cieszę się, że o to spytałeś, ponieważ jest to kolejna rzecz, którą mamy zamiar uczynić z okazji pięciolecia naszego MMO. Jesteśmy niezmiernie podekscytowani możliwością ogłoszenia, że “DC Universe Online” jeszcze tej wiosny wyjdzie na Xbox’a One.
CBR News: Świetnie! Czy są plany wskrzeszenia komiksowej serii “DC Universe Online”?
S.J. Mueller: Nie mamy żadnych planów odnośnie wskrzeszenia tej serii.
*Przetłumaczył Przemysław Dominikowski
Reklama